lautio.blogg.se

Bloggen om mig och mitt mål att älska mig för den jag är.

Det här med att våga tro på sig själv.

Publicerad 2016-08-08 15:53:14 i Allmänt, Dagbok, Funderingar, Personligt,

Tro på att man faktiskt duger som man är och inte ska börja ändra på sig själv för att få omgivningen att tycka bättre om dig.
Dom som redan tycker om dig gör det för din personlighet inte för hur du ser ut.
Tycker någon inte om dig för att du har "fel kläder", är "fet" eller bara ser "konstig ut" är dom inte värd din vänskap. Visst, första blicken när det gäller både vänskap och relationer säger ju det mesta, men gillar man inte det man ser så säg ingeting, gå bara vidare med livet. Det är (kanske) i slutändan den som vände ryggen till som förlorar en underbar vän eller partner. Men i så fall är det deras förlust.
 
Nu känns det här inlägget lite snurrigt men så blev det den här gången.
Jag är aningens snurrig i skallen av alla tankar om "rätt" och "fel".
 
Men nu ska jag inte förvirra er eller mig själv mycket mer. Nu ska jag jaga barn som använder min säng som studsmatta. Den riktiga studsmattan som står ute på baksidan är visst inte lika rolig.
Näe, kläder var det vi skulle hitta för att kunna ta oss utanför dörren idag, visst fungerar myskläder men naaa....
 
// XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela